måndag 1 februari 2010

olika sömnproblem

...Arvids "sömnproblem" är just nu att han tjorvar innan han kommer till ro och slappnar av. Helst vill han bli vyschad i famnen och visst måste jag erkänna att det är svårt att motstå..Mitt problem är tvärtom just nu, skulle kunna somna ståendes. Ändå kan jag inte alls klaga på för lite sömn för vi sover hela nätter hela familjen, oftast vaknar jag innan Arvid vaknar och är hungrig till och med. Men just nu tror jag min trötthet beror på förkylningen och brist på frisk luft. Jag är så fruktansvärt läss på denna kyla! Är det inte 25 grader kallt så snöar det så det inte går att gå ut..

På tal om att ta sig ut så tar vi oss nu ingenstans. Vår bil har gått sönder. Känns som allt vi har och äger bara går sönder nu. Så just nu står den i penglund i ett garage men måste lämnas in på verkstad och så mycket vet jag om bilar att det är inte billigt att laga dom. jävla skit. Dessutom att jag massa planerat den här veckan eftersom vi knappt gjorde nånting förra veckan så såg jag framemot att få komma ut lite men nu sitter man ju verkligen där man sitter. kul..verkligen.

Helgen har varit bara lugn. Fredagkväll umgicks jag med Sandra. Lördag var det dop för kusin Hugo, sen bara lungt. Och igår var vi bara hemma, Sandra och Pontus åt middag här med oss..och planerad som jag är så upptäckte jag när jag skulle börja laga maten att det saknades massa så det vara bara att ta caddyn och gasa till vännäs...lagomt drygt. men gott blev det iaf!

Idag har herr dammsugare fått susa över golven en sväng, så fort solen kommer fram får man ju panik av all damm som flyger runt! Sen har vi inte alls gjort mycket, var sugen på en promenad men termometern lurade mig. Den stog på - 15 men sen när solen försvan visade den något helt annat....Middag hos grannarna iaf, riktigt skönt att slippa laga mat.

tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar