torsdag 28 januari 2010

våfflor och dikeskörning

..Dålig start på dagen är ju bara förnamnet. Men bättre blev den dom tur var!
Vaknade med en svidande hals, ni vet så där så man knappt kan svälja..Klev upp och drack lite te och åt frukost sen kändes det lite bättre. Vi var bjudna på lunch i vännäs hos Sara, Alvin och Nova sen och jag skulle gå ut och starta bilen, först lyser en varningslampa men den slocknade sen..När jag skulle köra iväg sen tar jag mig typ 1 meter bakåt sen har handbromsen frusit så nu står bilen där mitt i carporten. Jag sprang upp till mormor och lånade hennes bil och gasade iväg så tillsist kom vi ialla fall fram. Vi fick smaskiga våfflor och leka en skvätt. Josephine och Jackie var också där, var jättelänge sen så det var kul att träffa dem också. Hannah med såklart! :)

Sedan sprang vi in på reine helena, skulle ha en present och gudars va fina saker det fanns där. blev väldigt överraskad så fick med mig en riktigt bra present tycker ja..

Och jag säger bara att nu får det vara nog med snö. helt sjukt ju. kan inte minnas att det nån gång snöat så jävulskt som igårkväll! Jag tog mig en tur ner i dikeskanten så pappa fick komma och dra upp oss..väldigt odramatiskt men ändå..om älsk nu får till bilen så ska vi upp till penglund och äta palt så jag håller verkligen tummarna!

Nu ska tvätten hängas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar