tisdag 5 januari 2010

sockernarkoman

...tisdagkväll, eller? det känns som fredagkväll. jag drar deppen i alla fall. utan anledning, jag kan i alla fall inte komma på en bra anledning till att dra den men. Det kan ha nåt att göra med mitt försök att låta bli sötsaker en kväll. minns inte sist jag inte åt godis en kväll? det är ju sjukt. jag känner riktigt hur jag förstör mig själv. Och denna jäkla kyla gör ju inte saken bättre, går ju inte ens att gå ut och gå, verkligen inte springa. mina lungor skulle ju komma upp genom halsen..näe, måste säga att längtan till sommaren och ett nyttigt liv växer sig större och större..sommaren är det ju bara att vänta på men det nyttigare livet måste jag verkligen ta tag i...

Idag så var vi på banken och skaffade sparkonto till Arvid. jag tycker det är så pinsamt att sitta där när dom sitter där och frågar och förklarar om fonder och allt möjligt och man fattar ingenting. jag är verkligen helt borta när det gäller sånt där, vet inte ens själv vad jag har för spargrejs..tänk om man kunde sånt där så man kunde tjäna sig en hacka..
Efter banken for vi till Daniels mormor som fyllde år, där bjöds det på fika ( på tal om mitt nyttiga liv...) Arvid var jättetrött och på dåligt humör men somnade gott på vägen hem...

Nu ligger mitt hjärta i sängen, han har inte somnat än men snart så. Det är så skönt att börja få lite rutin på kvällarna. Han går oftast och lägger sig mellan 8-9 . jätteskönt så man får lite egentid på kvällen. Sen vaknar han en eller två gången per natt och sover oftast till 8.30-9.00 så kan verkligen inte klaga.
Herrn i huset for just ut en sväng så jag funderar på att dra fram fotoalbumen vi fick i julklapp och börja pyssla ihop nåt, men måste beställa mer bilder först egentligen...

Sen blir det hockey men nu måste jag hitta mig nåt nyttigt att tugga på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar