torsdag 14 januari 2010

minihopp

...i morse blev det uppstigning vid 8.30 nånting. Ett besök på bvc stod på schemat. Och tur var det! vår älskade minikille är verkligen mini. Har känt de senaste dagarna att han varit gnällig och hungrig hela tiden. ja nästan aldrig riktigt nöjd. men har ändå sovit bra på nätterna.(tack och lov) men kändes ändå som att vi ville kolla upp så han växer och så..på längden har han dragit iväg ordentligt. 65 cm! Men vikten har knappt rört sig sen sist så barnmorskan rekomenderade tillägg/ersättning + bröstmjölk. Så nu har han just fått sin första flaska och är riktigt nöjd och glad, älskade barn! Så nu hoppas jag han kommer vara på bättre humör och växa ikapp igen. stackarn, man får som dåligt samvete fast man inte gjort något fel. Men det känns i alla fall skönt nu att veta vad som var fel. Om några veckor är han nog gammal för att börja med gröt också så det blir nog bra..
Efter bvc så åkte vi till strand och hälsade på mina kusiner Hilda och Hugo. Fick lunch och busa och mysa. Sedan somnade Arvid i bilen hem och jag la han i vagnen nere i hallen när jag kom hem. För en gångs skull vaknade han inte när jag la ner honom men en kvart senare kommer grannen in och först plingar på¨sen skriker att hon släpper in ena katten för den fryser(den hade varit ute max 5 min) sen 5 minuter senare kommer hon in igen och skiker att den andra katten också ville in.......man blir ju så glad, INTE! han fick i alla fall sova någon timme så..
Ikväll blir det middag i penglund sen handla mat och så. Ska försöka hinna med en springtur också :)

Nu ska jag dyka ner en sväng i min mya mamatidning som kom idag..Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar