måndag 8 mars 2010

give me more

..Just kommit in efter en lååånpromenad. Varit ute i 1½ timme drygt i blåsvädret! Synd att det ska blåsa så mycket när det annars var så skönt..Men jobbigt att styra vagnen när det börja töa på gångbanorna, särskilt när man klätt sig som om det vore 15 minus och inte 5 plus eller var det nu är..men jag klagar inte, våren är mer än välkommen! Vi gick förövrigt till ica i vännäs för att köpa lite mat till Arvid och annat smågrejs sen hem igen..

Så till helgen som varit mycket bra, även om den hade ett par mindre bra stunder..Fredagen var bara lugn. Lördagen började men kalasväder, men allt, precis allt jävlades för mig var det inte kraschad vinflaska så var det kräks på kvällens kläder och förkylningen var inte bättre utan snarare sämre men tillslut tog vi oss ut till Big jumpen här i byn, jag och Arvid var med ett tag men sedan skyndade vi hem för att göra oss i ordning och bege oss mot stan där min släkt från sthlm var på besök så det blev middag hos farmor och farfar. Sen var tanken att både jag och älsk skulle fara ut på hotellet där det festen för kvällen hölls men då ringer dom och säger att han är på väg till akuten, jag tror dom skämtar. Men mycket riktigt så hade han slagit hål i huvet så han fick sitta på akuten 3 timmar och sen sy 5 stygn. Medan hade jag och Arvid tagit oss hem eftersom han skulle ha sin farmor och farfar som barnvakt så tänkte jag att jag får väl fara själv..Men älsk han hem och följde med till hotellet ändå, och det var riktigt riktigt trevligt även om det inte blev så sent..men en kanske mindre lyckad dag men kvällen tog igen det ;P

Igår var det bara lungt, tog en promenad i det härliga vädret och sen var det smörgåstårta hos pappa och biggan..men annars var det väldigt lungt.

Nu mot kaffekoppen..

1 kommentar: