måndag 28 december 2009

surpuppan och sömnutan

vilket team! jag tackar verkligen min son för denna sovmorgon. Han vaknade vid 7 och åt sedan sov han ända till 10.30! jag klev till och med upp före honom. lovely! När jag tittade ut genom fönstret såg jag att snön vräkte ner igen. jag börjar faktiskt bli lite läss på all snöande. nu har vi ju så det räcker. Går ju inte att gå ut med vagnen, i alla fall när det inte är skottat..sen har jag blivit rätt lat de senaste dagarna måste erkännas, men som man säger; efter nyår...haha

I lördags lånade vi daniels föräldrars stuga i Örträsk. Vi eldade i brasan, lagade god middag, myste i soffan och bara hade det hur skönt som helst! Vi sov över där så vi kom hem igår och jisses vad mycket snö som mötte oss! vi tyckte det var mycket där uppe, ca 10 cm..haha inget motför här hemma..Sedan var vi bjudna på middag i Hällfors, fisk..mums! Sedan var det bara hem till soffan..

Idag har vi planerat en dag på stan. Hade tänkt lämna Arvid hos mamma några timmar. Har inte lämnat bort honom en endaste minut hittilst typ så det hade passat perfekt. Men då ringer Daniels chef och säger att han ska infinna sig på jobbet kl. 7 för att städa upp efter vägen med grävmaskinen..så där rasade mina planer. Men sen så skulle det inte ta så lång tid trodde daniel såvi skulle hinna ändå..men sen så hade han nu fått byta till att köra bort snö och kommer hem ikväll någon gång...så därför är jag surpuppa idag. Hade tänkt ta en lång promenix istället men snöandet verkar ju bara öka så får se hur de blir med det..herr dammsugare står och väntar på att få komma fram också så..aja nog om detta.

Ha en trevlig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar