tisdag 22 december 2009

Goder afton

..dan före dan före dopparedan, det närmar sig. jag har riktig julkänsla också. mys mys!
Idag har jag tvättat, 4 maskiner tror jag det blev så har en hel del att vika nu..Sen blev det en liten promenad och fika hos mormor. ungefär 18 olika sorter, kalorierna flödade kan man säga..
Nu har vi nyss ätit middag, kyckling med paprika och curry med ris till. gott och enkelt! Arvid ligger här bredvid och sussar en stund. han sov ute i vagnen idag, han sover så mycket bättre ute än inne men det är så svårt att ha vagnen ute här men idag provade jag med våra såna där "walkie-talkie", jag vet inte riktigt om de funkade eftersom jag sprang och kollade var 5:e minut typ men måste komma på nån smart lösning så han kan få sova ute annars så vaknar han nästan alltid så fort man kommit in efter att man varit ute och gått..

Ikväll har jag funderat på att ta fram mina skidor och glida igenom byns spår, förmodligen blir det inte så mycket glida utan mer flåsa sig igenom det. har ju inte tränat på ett år ungefär...det är som dags ! haha men först måste mamma valla mina skidor så får se om hon har tid..Annars blir det nog bara lungt och mys framför nån film..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar