tisdag 18 maj 2010

Värmen

..Har verkligen inte prioriterat tid till bloggen de senaste dagarna, detta kan bero på sommaren som äntligen kommit till oss! Man är verkligen inte van sådan här värme..Haft en kanonhelg med kalas och trevligt umgänge på fredag sedan övernattning i örträsk, en trip till lycksele, fiske och massa mys! Vi har spenderat så lite tid som möjligt här hemma eftersom man rinner bort här inne, det är nåt så jävulskt varmt..Arvid är konstant svettig, igår drog vi in till stan för att shoppa sommarkläder..Hittade såklart en massa! bodysar, shorts, solhatt, keps, småskor m.m.. Var förbi på lillamirakel- rean..Hittade en del, men var redan rätt utplockat med storlekar sen tror jag de hade plockat fram allt de hade för det var så jäkla rörigt där! Men blev ett par shorts en hatt och en scarf..När jag kom till kassan kom jag ihåg att jag hade nå rabattcheckar jag fått i julklapp och dessa gällde här så de blev ännu billigare! de gillar ja.

Har nu äntligen kommit igång med Arvids rum..fått upp byrån och lådorna, gardiner, väggdekor och lite annat smått..men än är det lite kvar..men det är bara roligt med lite småpyssel så där :)

Idag ska vi iväg på stora&små här i byn, jag riktigt längtar att få gå ner i källaren där nån timme och svalka sig..vad hände med mig, den största soldyrkaren norr om gävle?
Sedan idag bara måste det städas här hemma, ser för taskigt ut. Men bara tanken på att dra fram herr snabeldrake får mig inte att skutta av glädje direkt..lär ju bli x antal grader varmare här inne...haha!

näe, nog klagat på värmen. Det är ju faktiskt riktigt underbart att sommaren äntligen kom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar