tisdag 25 maj 2010

9 grader

..Surväder, hur trist som helst! jag känner mig bara allmänt hängig och på dåligt humör. giv oss sol och värme igen! Var på stora & små i morse en sväng sedan hade jag tänkt gå en promenad men han bara sticka ut snoken genom dörren så öppnade sig himlen igen.. I stället har jag rensat undan lite kläder i Arvids garderob..

Sitter och funderar lite kring det här med kamera och fota, grejjen verkar ju vara att ha en systemkamera och vips så är man en mästarfotograf! visst måste jag hålla med om att det blir fina bilder osv men själv har jag för dålig kunskap om dom för att jag skulle kunna utnyttja det där.. hur som helst så var det inte det jag funderade på egentligen, vi har en ny alldeles utmärkt kamera som duger gott och väl åt oss. OM vi eller jag nu kunde komma ihåg den någon gång..någon som har ett tips? vill som inte dra runt den jämt och ständigt med tanke på att jag är kass på att låsa bilen, komma ihåg var jag ställt saker och ting så är risken stor att den kommer bort.. Är lite smått besviken på mig själv när det gäller foton på Arvid, i början tog vi en massa..men sen har det verkligen runnit ut i sanden och de mesta korten är "vanliga hemma-kort", inte så kul att sätta in i fotoalbum eller så...men men, detta inlägg är mest en spark i arslet på mig själv än nån underhållande läsning...

Har ju som sagt kommit igång med Arvids rum nu..Det är aningens tomt eftersom han fortfarande sover i vårat sovrum..Sedan ska jag försöka få tag i en borr så jag kan få upp tavlorna jag gjort av IKEAs tyg. blev faktiskt rätt nöjd med dem..men får se när de blir, han får nog sova med oss ett tag till så det känns inte som det är någon brådska..

BOEL-testet igår gick bara fint, inga konstigheter. Hade gått upp i vikt också, 7770 g. lillskrutten våran! :) Han blir 8 månader i morgon, det är helt galet! det är snart en hel graviditet! Tänk om den gått lika fort som de här månaderna gjort..haha

Arvid sover ute i vagnen och jag är rastlös..tror det får bli en kopp kaffe då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar