måndag 25 oktober 2010

en ledig söndag!

..Monday morning! vintermorgon, igår kändes det som april, superfint ute! Men ack så tungt när det bara är oktober och hela 6 månader kvar till april! men men..Jag var i alla fall ledig igår! riktigt skönt. Gjorde ett ryck och skurade kylen, verkligen skurade. Tänkte på rent hus eller vad programmet heter och kände mig skyldig som bara den, nu var inte vår kyl riktigt så äcklig men fräsch blev det iaf! Sedan var vi en sväng till mamma och fikade och så, fyndade även en gammal reimaoverall till Arvid som extraoverall, en pulka han genast tyckte va skoj och även en bilstol i fint skick, hade jag vetat den fanns hade vi inte behövt köpa våran men nu har vi iaf två, vilket är bra när han ska börja på dagis, ska bara fixa nå remmar som saknades till den. kanon!
Sedan var det middag i Penglund, jag åt så jag trodde jag skulle spricka! haha Sen mys i soffan. Mycket skön söndag! Var föresten ute med Arvid i snön, jag trodde han skulle uppskatta detta men ack så fel jag hade, inte så lätt när man inte kan gå och har ett ton kläder på sig, stackarn. Men pulkan kommer nog användas flitigt om nu snön får ligga kvar..

Har nu på morgonen hunnit med en promenad runt byn med kära Sandran. Arvid somnade och sover än, när han vaknar ska vi dra mot Vännäs till Anna och Alfons som bjuder på lunch, Maria och Emil ska också dit så de blir lite lek och bus! Skoj :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar