torsdag 10 februari 2011

giv mig en diskmaskin

..jag ropade hej lite väl tidigt kanske. Nu har herrn i huset åkt dit på magsjuka, dock en liten annan variant än den Arvid hade. Denna verkar redan vara på övergående..Men ändå.

Arvid fick bli hämtade av farmor och farfar igår på dagis eftersom jag jobbade kväll och Daniel inte tog sig ut. Han fick också sova över där eftersom det kändes onödigt att väcka honom och riksera smittan här hemma. Så jag gasade upp i morse för att hämta honom, sedan begav vi oss en sväng på ÖF, lekte och dolade på. Så mysgit att vara där när det inte är så ofta längre..Sedan hem och skådade det enorma diskberg sen helgen, ja ni hörde rätt! Snabblagade lite korv och mackaroner och sedan ut med lilleman i vagnen och sen har jag diskat så jag har ont i armen! JAG HATAR ATT DISKA! jag skämtar inte, jag skurar hellre toan. Men den uppgiften har gubben tagit eftersom jag mest snyltat på andra toaletter idag och undvikit vår egen..Men nu spritas det så jag ska banne mig inte bli sjuk!

När lilleman vaknar var tanken att vi skulle ha besök av mammagruppen men det kändes lite väl vågat så istället ska vi ses hos Maria och Emil i spöland. Går ju lika bra de. Ivrig som jag var hade jag städat och handlat och bakat redan tidigare men det gör ju inget, slipper ju göra de idag istället.. :)

I helgen blir de jobb igen. Så lär nog inte hinnas med så mkt annat. 7-16.30 lör-mån och sen kväll tis. och frisk ska jag va!

hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar