torsdag 3 februari 2011

kaffepaus

..uppdate magsjuka. Efter ca 50 blöjbyten sen igår och ännu mera kräks nu på morgonen ringde jag bvc som skickade oss till VC direkt. Vet inte om vi blev så mycket klokare där men farbror doktorn lyckades iaf stilla ett mammahjärtas oro en aning. Han tyckte vi skulle försöka pytsa i en matsked vätska varje kvart, lättare sagt en gjort kan jag säga men Arvid tog saken i egna händer när vi kom hem och åt en ½ banan ett kex och vatten. Som han också fått behålla! tjoho! Däremot tyckte doktorn det skulle va intressant att se hur mkt lillen vägde. Vilket jag förstod inte skulle vara så mycket..Lika mkt som för två månader sen. Men självklart har han ju gått upp, bara det att han tappat det nu under veckan. Lillskrutten!

Nu ligger han och sussar ute i vagnen och jag ska ta och dricka min efterlängtade kopp kaffe och bläddra i mama som dök ner i brevlådan idag. perfekt tajming! har under veckan lyckats läsa ut en bok, camilla läckbergs fyrvaktaren. riktigt bra!

Jag hoppas lilleman kryar på sig nu så vi kanske kan hitta på nåt lite lagomt på lördag. Annars får jag se fram emot att jobba på söndag. och faktiskt skulle de inte vara så dumt. som sagt, vad som helst utom magsjuka! Längtar redan efter sommar och friska barn! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar